شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

طراح و مجری تخصصی دکوراسیون فروشگاهی و اداری

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی | پایاتک گروپ - 02634484956 –  09121641842
طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی - -دکوراسیون-دکوراسیون داخلی - 09121641842– 02188559485 - 02634484956 –  09121641842

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با گروه معماری پایاتک  تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار کلینیک دندانپزشکی

اتاق انتظار، همان‌ گونه که از نامش پیداست، محیطی می باشد که در آن مراجعان در انتظار ملاقات با پزشک می باشند. هیچ کس علاقه ندارد منتظر بماند. ولی امکان دارد دندانپزشک برنامه شلوغی داشته باشد و نتواند همه ی بیماران را با هم ویزیت نماید. شما می‌توانید دیزاین اتاق انتظار کلینیک را طوری اجرا نمائید که در زمان انتظار مراجعان کسل نشوند. به جای گذاشتن ردیفی از صندلی‌ها قادر هستید چیدمان جذاب‌تری داشته باشید و مجله ها و اسباب‌بازی‌هایی برای سرگرم شدن هر دو قشر بزرگسال و کودک در آنجا بگذارید.

در نظر گرفتن مبلمان راحت و لوکس بر اساس محیط یا ایجاد فضایی شبیه به نشیمن یک خانه از بهترین روش های ایجاد آرامش در طراحی کلینیک دندانپزشکی می باشد. نیاز می باشد ابعاد مبلمان و فاصله‌ی میان آنها را به درستی در نظر داشت که افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هم به سادگی از فضا استفاده نمایند و زمان رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق درمان کلینیک دندانپزشکی

اتاق‌های درمان از حساس‌ترین محیط ها می باشند که می بایست قابل تحول و گسترش باشند. در حال حاضر با توجه به انجام کارهای زیبایی مانند کامپوزیت بهتر می باشد در کلینیک اتاق درمان و اتاق مرتبط با اقدامات زیبایی تفکیک گردد. می‌توانید قسمتی از دیوارها را با کابینت‌ها و کشوهای مخصوص و هم‌رنگ دیوار برای قرار دادن لوازم پر کنید. اصل این می باشد که چیدمان، طراحی و رنگ‌ها به گونه ای انتخاب و اجرا گردد که روی ذهن افراد و تصمیمات آنها اثر مثبت بگذارد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی

طبق مقررات خدمات بهداشتی و درمانی، اندازه اتاق معاینه می بایست حداقل 8 متر مربع باشد و طراحی به گونه ای باشد که برای قرار دادن دستگاه‌های پزشکی گوناگون برنامه‌ریز درستی انجام شود. کلینیک دندانپزشکی می بایست تا جایی که امکان دارد ساده باشد و اتاق معاینه می بایست به گونه ای طراحی شود که کاربردهای گوناگون را پوشش دهد. لازم می باشد تجهیزات تصویربرداری دیجیتال درون دهانی، تصویربرداری فشرده سازی مغناطیسی (MRI) و دستگاه‌های پزشکی گوناگون بر اساس اتاق‌های گوناگون چیده شوند.

دکوراسیون و چیدمان در طراحی کلینیک دندانپزشکی

مگر کار دندانپزشک آوردن لبخند روی لب و از میان بردن دردهای آزاردهنده نمی باشد؟ بر همین اساس دکوراسیون و چیدمان این مکان می بایست طوری طراحی شود که پویا و به یادماندنی باشد. از یاد نبرید که جزئیات چیدمان و دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی با دکوراسیون مدرن می بایست هویدا باشد. یادآوری می کنیم که طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی در گرو ایجاد جوی آرام و در عین حال مدرن و به‌روز می باشد.

استفاده کردن از مواد و رنگ‌های آرام بخش

ممکن است این مورد را مشاهده کرده باشید که در بهترین کلینیک های دندانپزشکی از رنگ‌های پاستلی و طبیعی برای دیوارها استفاده می گردد، هدف از این انتخاب به وجود آوردن احساس آرامش می باشد. انتخاب مواد و متریال‌های طبیعی مثل مبلمان‌ مدرن از جنس چوب و چرم در کنار سایر رنگ‌های ملایم و آرام بخش می‌تواند هم از لحاظ زیبایی شناختی و هم از لحاظ عملی تاثیر مثبتی بگذارد.

به صورت کلی در بحث رنگ تفاوتی ندارد که مکان مورد نظر طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی یا هر مکان دیگری می باشد، در این مورد رنگ سفید یا سایر رنگ‌های طبیعی و افزودن رنگ‌های درخشان و شاد دیگر برای شروع خوب می باشد و نتیجه کار خیره‌کننده خواهد شد؛ البته می‌توانید رنگ‌هایی مثل نارنجی، آبی، قرمز و سبز را نیز در نظر داشته باشید. این رنگ‌ها نیز کاربرد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دارند.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی سالن انتظار

استفاده کردن از متریال‌های مناسب با قابلیت تمیزی ساده

سطح ها و دیوارها محل مناسبی برای رشد جرم، باکتری و ویروس می باشند. در طراحی محیط های درمانی می بایست بیشتر نسبت به این موضوع حساس بود. استفاده از سطح های صیقلی و روشن که آلودگی را خوب نمایش می‌دهند و آسان تمیز می‌شوند، در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی دارای اهمیت زیادی می باشد.

توجه کنید که به سادگی می‌توانید با متریال‌های طبیعی مثل چوب، احساس گرما و آرامش را به محیط انتقال دهید. استفاده کردن از کفپوش‌های نرم مثل موکت یا پارکت نیز برای ایجاد محیط آکوستیک توصیه می‌شود.

در صورتی که در طراحی کلینیک دندانپزشکی خود به فکر ایجاد ظاهری لوکس‌تر و لاکچری می باشید، می‌توانید به سنگ مرمر و استفاده کردن از فلزات براقی مثل برنج، برنز یا استیل فکر کنید. برای طراحی میز پذیرش کلینیک های لوکس بیشتر از این نوع متریال‌ها استفاده می گردد.

نورپردازی مناسب

برای نور پردازی مناسب نخستین گام استفاده‌ی حداکثری از نور طبیعی روز می باشد. نور طبیعی از پنجره‌ها یا استفاده کردن از نور مصنوعی با کیفیت مناسب برای روشنایی مناسب در اتاق‌های کلینیک نقش بسزایی دارد. برای روشن نمودن اماکن خاص نیز می‌توان تدابیر دیگری به کار برد و تجهیزات خاصی را مورد استفاده قرار داد. نکته‌ این می باشد که استفاده کردن از روشنایی و نورپردازی مناسب برای مثال در بخشی که صندلی دندانپزشک قرار دارد در ایجاد وضعیت بهتر برای کار دندانپزشک و راحتی بیماران اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی دکوراسیون در داروخانه ها

استفاده‌ بهینه از محیط

از همه ی محیط موجود برای طراحی داخلی کلینیک می بایست استفاده کرد. برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی کوچک به علت وجود محدودیت‌ها، بحث رعایت استانداردهای طراحی مقداری چالش‌برانگیز خواهد شد. در نظر داشتن محیط های چندمنظوره، استفاده کردن از پارتیشن‌های متحرک جهت ایجاد پلان باز می‌تواند ایده‌ی مناسبی برای طراحی این محیط باشد.

در واقع نیاز می باشد محیط کلنیک را تا حد امکان کارآمد و پویا نمائید؛ همینطور می بایست در نظر بگیرید که محیط هایی مثل اتاق انتظار نباید بیشتر از اندازه شلوغ و پر از وسیله باشد. در صورت محدودیت محیط می‌توان چند محیط را با همدیگر ادغام نمود که این امر مستلزم در نظر داشتن تمهیدات ویژه‌ای می باشد. برای مثال برای انجام عکسبرداری در کلینیک می‌توانید انتهای یکی از اتاق‌هایی را در نظر داشته باشید که معاینه در آن انجام می پذیرد.

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ، پوشاک ، طراحی دکوراسیون فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید. همچنین میتوانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

دفتر کارخانه کرج

انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و…..

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین به روزرسانی ها ثبت نام کنید
با ثبت نام و دنبال کردن ما اولین نفری باشید که از اخرین اخبار و تعرفه ها مطلع می شود.
×

برای شروع گفتگو از طریق واتساپ روی تصویر زیر کلیک کنید.

×