شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

طراح و مجری تخصصی دکوراسیون فروشگاهی و اداری

طراحی دکوراسیون داخلی مهدکودک | پایاتک گروپ - 02634484956 –  09121641842
طراحی دکوراسیون داخلی مهدکودک - دکوراسیون-دکوراسیون داخلی - 09121641842– 02188559485 - 02634484956 –  09121641842

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی مهدکودک می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با گروه معماری پایاتک  تماس بگیرید.

تازه ترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی مهدکودک

نخستین مکان اجتماعی که اغلب کودکان دور از پدر و مادر ساعاتی از روز را در آنجا می مانند، مهدکودک می باشد. چگونگی طراحی این محیط اثر بسیاری در روحیه آن‌ها خواهد داشت، بر همین اساس دکوراسیون مهدکودک می بایست به گونه ای طراحی شود که در کنار تامین نشاط، آسودگی، امنیت و آرامش به رشد فکری و شکوفایی استعداد آن‌ها هم کمک نماید. در صورتی که دکوراسیون مهدکودک دلنشین و دوست‌داشتنی باشد کودکان برای رفتن به مهد بیشتر مایل خواهند بود و والدین نیز به زیبایی مهدکودک توجه خواهند داشت.

اثر رنگ‌ها در دکوراسیون مهدکودک

رنگ‌ها و اشیا استفاده شده در فضا نباید سبب تنش کودک شود. استفاده کردن از ترکیب رنگ‌های شاد در دکوراسیون مهدکودک سبب احساس نشاط، سرزندگی و افزایش قدرت یادگیری، بهبود رفتار و تمرکز می گردد. کودکان از محیط های رنگارنگ لذت می‌برند، بر همین اساس بهتر می باشد دیوار کلاس‌‌ها یا میز و صندلی‌ها را رنگارنگ در نظر بگیرید.

هر رنگ دارای ویژگی‌های خاص خود می باشد، می‌توان با شناخت اثراتشان، به بهترین صورتی که امکان دارد رنگ‌ها را استفاده کرد:

  • قرمز، هیجان و خلاقیت را در کودکان زیاد کرده و سبب اشتهای زیادتر برای غذاخوردن می‌شود.
  • زرد، سبب تقویت خوش‌بینی و ایجاد احساس مثبت در کودکان می شود و تمرکز را زیاد می کند.
  • نارنجی، انرژی و خلاقیت کودکان را زیاد کرده و آن‌ها مشتاق برقراری ارتباط با اطرافیان خواهند شد.
  • آبی آسمانی، رنگی سرد می باشد که سبب ایجاد آرامش و تقویت قوه تخیل کودکان می گردد.
  • رنگ سبز نماد طبیعت و رنگی متعادل می باشد که موجب ایجاد آرامش و صلح شده و استرس را از کودکان دور می نماید.
بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی

تهویه هوا در مهدکودک

هوای درون مهدکودک می بایست به صورت منظم تهویه شود. زیرا کیفیت هوا، اثر بسیاری بر تمرکز، قدرت یادگیری ‌و کارکرد کودکان دارد. پنجره‌های مهدکودک می بایست به گونه ای طراحی شوند که باز شده و هوای تازه به کلاس وارد شود. همینطور در صورتی که هوا به درستی تهویه نشود، امکان سرایت بیماری‌ها زیاد شده و خستگی کودکان افزایش می یابد.

طراحی محیط های کاربردی در دکوراسیون مهدکودک

هر محیط خصوصیات خاص خودش را دارد و متریال‌ کف‌ها، دیوارها و سقف‌ها می بایست مطابق با محیط مدنظر انتخاب گردد. مواد، رنگ و طرح لوازمی که کودک با آن در تماس است می بایست طبق استانداردهای بهداشتی طراحی شود تا برای کودک مضر نباشد. محیط های اصلی مهد کودک شامل:

  • اتاق بازی
  • اتاق استراحت
  • اتاق رختکن
  • اتاق غذاخوری
  • حیاط

اتاق بازی در طراحی دکوراسیون مهدکودک

سالن بازی به طور معمول از قسمت های گوناگونی مانند محل بازی، آموزش و انجام فعالیت‌های فیزیکی تشکیل می گردد. با طراحی محیط هایی برای بازی و فعالیت‌های گروهی در مهدکودک، می شود معنای جمع و کارگروهی را به کودکان آموزش داد و هوش کودک را زیاد کرد. اتاق بازی می بایست پر از لوازم بازی مناسب کودکان با رنگ‌های روشن و شاد باشد، توجه کنید که رنگ‌های تند سبب خستگی کودک می گردد. در این اتاق می بایست میزهایی برای کار با لوازم گوناگون کمک آموزشی در نظر داشته باشید.

اتاق استراحت در طراحی دکوراسیون مهدکودک

نباید در اتاق استراحت کودکان تصویرهای هیجان‌انگیز و رنگ‌های تند مورد استفاده قرار گیرد. برای این اتاق رنگ‌های سبز، آبی و بژ مناسب می باشند. در اتاق استراحت تخت یا کاناپه‌هایی بگذارید که کودکان بتوانند پس از یک روز سخت یا ورزش، روی آن‌‌ها استراحت نمایند.

رختکن در  طراحی دکوراسیون مهدکودک

طراحی رختکن هم در مهدکودک مهم می باشد. زیرا کودکان نیز مثل بزرگسالان احتیاج به حریم خصوصی دارند. در رختکن کمد یا قفسه‌هایی قرار دهید تا کودکان بتوانند لوازم شخصی خود را در آن گذاشته و به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته‌باشند. با این کار احساس امنیت در آن‌ها افزایش می یابد.

غذاخوری در طراحی دکوراسیون مهدکودک

دکوراسیون مهدکودک می بایست محیطی مناسب برای سرو و میل کردن غذا داشته باشد، تا کودک بتواند به سادگی غذایش را میل کند و از غذا خوردن کنار دوستانش لذت کافی را ببرد.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی سالن انتظار

حیاط مهدکودک

حیاط مهدکودک می بایست سرسبز و زیبا باشد و کودکان بتوانند به سادگی در آنجا بازی کنند. اگر ممکن بود در حیاط، استخری برای کودکان در نظر داشته باشید تا بتوانند در روزهای گرم، آب‌بازی نموده و سبب شادی، لذت و هیجان آن‌ها شوید. یا محیطی برای کباب درست کردن طراحی نمائید تا کودکان بتوانند گاهی ‌همراه مربی کباب بپزند و با ترتیب میهمانی کوچک در کنار همدیگر، این نوع تعامل و همکاری را یاد بگیرند.

ترفندهایی جهت جذابیت هرچه تمام تر دکوراسیون مهدکودک

محیط هایی که برای کودکان با سنین پایین طراحی می گردد، می بایست افزون بر ایجاد ارتباط، وابستگی هم میان کودک و فضا ایجاد کند تا آسودگی و آرامشی که در منزل دارد را در مهد نیز داشته‌باشد.

  • درنظر داشتن محیطی جهت نمایش کارهای دستی یا هنری کودکان در دکوراسیون مهدکودک سبب ایجاد احساس ارزشمندی، افزایش روحیه و اعتماد به نفس و تشویق آن‌ها به انجام دادن کارهای زیباتر می‌شود.
  • آوردن طبیعت در طراحی مهدکودک به رشد و نشاط کودکان کمک بسیاری می نماید. اگر ممکن بود، حیوانات، پرندگان و گیاهان طبیعی که میوه‌ها و گل‌های رنگارنگ‌شان رشد می نمایند را به این محیط بیاورید.
  • استفاده کردن از تکنولوژی‌های مدرن در دکوراسیون مهدکودک و طراحی محیطی برای کار با تبلت، می‌تواند به آموزش و سرگرم‌ نمودن کودکان کمک‌ نماید، ولی می بایست برای این کار زمان محدودی معین نمائید تا جسم و روان کودکان صدمه نبیند.

کلام آخر

در حال حاضر اغلب کودکان پیش از مدرسه به مهدکودک می‌روند. امن بودن و راحتی این محیط برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها خیلی مهم است. دکوراسیون مهدکودک با سایر محیط ها تفاوت دارد زیرا کودکان روحیه لطیف و حساس‌تری داشته و فضایی که در آن فعالیت و بازی می‌کنند نقش بسیاری در شکل‌ گرفتن اخلاق، رفتار، تعامل اجتماعی و شکوفایی استعدادهای آن‌ها دارد.

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ، پوشاک ، طراحی دکوراسیون فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : ۰۹۳۳۳۶۹۵۱۲۱

انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و…..

 

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین به روزرسانی ها ثبت نام کنید
با ثبت نام و دنبال کردن ما اولین نفری باشید که از اخرین اخبار و تعرفه ها مطلع می شود.
×

برای شروع گفتگو از طریق واتساپ روی تصویر زیر کلیک کنید.

×