شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

طراح و مجری تخصصی دکوراسیون فروشگاهی و اداری

نکات طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی | پایاتک گروپ - 09121641842 – 02188559485
طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی - طراحی داخلی دکوراسیون - دکور مغازه -09121641842 – 02188559485 -  02634484956 -  09121641842

طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی یک منطقه به سرعت در حال رشد در سراسر صنعت مراقبت است. ما با چندین خانه مراقبتی، آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای ارائه مشاوره‌های طراحی داخلی کار کرده‌ایم . با کار کردن در کنار متخصصان مراقبت، معماران و پیمانکاران از ابتدا تا انتها در این پروژه‌ها، نکات طراحی زیادی را برای ترکیب زیبایی‌ شناسی و عملکرد برای رفع نیازهای کاربر نهایی در هر محیط مراقبتی کشف کرده‌ایم. ما در این مقاله به مبحث نکات طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با گروه معماری پایاتک  تماس بگیرید.

اجتناب از سبک بیش از ماده در طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی

یک سوال بزرگ هنگام طراحی برای یک مرکز مراقبت های بهداشتی این است که چگونه طراحی جذاب را با الزامات و مقررات بالینی متعادل می کنید.

طراحان داخلی مجرب ما همه چیز را از ایجاد تابلوهای روحی و انتخاب طرح‌های رنگی و کفپوش گرفته تا مشخص کردن تجهیزات پزشکی و مبلمان برای بازسازی و ساخت‌های جدید انجام داده‌اند. بنابراین، ما واقعاً همه چیز را در مورد طراحی برای محیط های مراقبت دیده ایم!

در اینجا بهترین نکات طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی است که ما برای ایجاد تعادل مناسب بین نیازهای بالینی و سبک استفاده می کنیم:

1) از رنگ های تند یا متضاد استفاده کنید

در طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی، رنگ های تند یا متضاد می توانند هم چشم نواز و هم کاربردی باشند.

در طول مشاوره های خود، ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا پالت رنگی را انتخاب کنند که در کل مرکز استفاده می شود. این پالت معمولاً از 3 تا 5 رنگ تشکیل شده است که به جمع کردن اتاق های مختلف کمک می کند و ظاهری منسجم را در سرتاسر خانه مراقبتی، آسایشگاه یا بخش بیمارستان ایجاد می کند.

ممکن است بخواهید یک رنگ پررنگ – رنگ های اصلی مانند قرمز و آبی یا صورتی روشن و نارنجی را در پالت خود بگنجانید تا بر ویژگی های مهم اتاق تأکید کنید. از طرف دیگر، ممکن است ایده استفاده از رنگ‌های متضاد مانند بنفش و سبز را ترجیح دهید، که می‌تواند برای متمایز کردن ویژگی‌های مختلف و تقسیم‌ بندی فضا استفاده شود.

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از رنگ ها برای کمک به افراد در تنظیمات مراقبت آورده شده است:

  • درها و قاب درها را با رنگ های منحصر به فرد و جسورانه رنگ آمیزی کنید تا به افراد کمک کنید مکان اتاق های مختلف را به خاطر بسپارند.
  • صندلی هایی را به رنگی انتخاب کنید که با دیوارها/کف متضاد باشد تا افراد دارای اختلالات بینایی بتوانند نشستن را ببینند.
  • اگر می‌خواهید یک دیوار ویژه قرار دهید، آن را در مقابل ورودی قرار دهید تا به ناوبری کمک کند.
  • از رنگ‌ها/روکش‌های کفپوش که براق به نظر می‌رسند خودداری کنید، آنها می‌توانند افراد مبتلا به زوال عقل را که از افتادن می‌ترسند، بی‌قرار کنند.

۲) از ذخیره سازی هوشمندانه استفاده کنید

راه حل های صرفه جویی در فضا و ذخیره سازی مورد علاقه طراحان داخلی است. این در یک محیط مراقبت های بهداشتی تفاوتی ندارد. داشتن توانایی نگهداری تجهیزات پزشکی در زمانی که از آنها استفاده نمی شود، یک راه عالی برای ایجاد محیط هایی است که بدون به خطر انداختن اثربخشی مراقبت، احساس راحتی می کنند.

اتاق‌های خواب نمونه‌ های خوبی از این است که چگونه ذخیره‌سازی هوشمند می‌تواند تأثیر واقعی بر طراحی داخلی مراقبت‌ های بهداشتی داشته باشد. بسیاری از افراد در محیط های مراقبت بیشتر روز خود را در اتاق خواب خود می گذرانند و همچنین در آنجا بیشتر مراقبت های پزشکی خود را دریافت می کنند.

بنابراین، این اتاقی است که طراحان می‌خواهند احساس راحتی و آرامش را در آن ایجاد کنند، اما همچنین اتاقی است که به دلیل تجهیزات بهداشتی فراوان می‌تواند به راحتی بالینی شود.

در اینجا برخی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی که برای اتاق‌خواب‌ها در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌کنیم، آورده شده است.

انتگرالیفت

بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی از افرادی که برای داخل و خارج شدن از رختخواب نیاز به انتقال بالابر دارند مراقبت می کنند.

برای افرادی که نیاز به جابجایی مکرر دارند، نصب بالابر دائمی به جای اتکا به بالابرهای سیار ترجیح داده می شود. به این ترتیب، بالابر همیشه در هنگام نیاز وجود دارد. کارکنان مراقبت در نهایت به جستجوی ساختمان برای بالابر رایگان نمی‌پردازند در حالی که کسی در تخت منتظر مانده و قادر به حرکت نیست.

به طور سنتی، بالابرهای دائمی بر روی سقف یا دیوار نصب می شوند. متأسفانه، این سیستم‌های سنتی می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. واحد بالابر و هرگونه ردیابی همیشه قابل مشاهده است. این می تواند فوراً باعث شود اتاق احساس بالینی کند و بیشتر شبیه یک بیمارستان باشد تا یک خانه – نه آن چیزی که کسی از اتاق خوابش می خواهد.

نکات طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی: از محلول های ذخیره سازی برای پنهان کردن تجهیزات پزشکی استفاده کنید
 

اینتگرالیفت می تواند با خیال راحت تا 230 کیلوگرم (36 سنگ) را برای جابجایی تخت به صندلی بلند کند و بالعکس. مزیت اضافی داشتن فضای ذخیره سازی مشخص این است که Integralift می تواند به برق اصلی متصل شود، بنابراین بالابر هرگز نیاز به شارژ ندارد.

مبلمان سفارشی

به جای نصب اینتگرالیفت در کمد، می توانید یک واحد سر تخت سفارشی برای قرار دادن بالابر بسازید. حتی اگر نیازی به بالابر ندارید، هنگام طراحی اتاق خواب در یک محیط بهداشتی، یک سر تخت سفارشی هنوز هم ارزش توجه دارد.

نکات طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی: مبلمان نصب شده واقعاً می تواند یک اتاق را جمع کند و فضای ذخیره سازی مفیدی را فراهم کند

ما واحدهای سر تخت با کیفیت بالا را به صورت سفارشی طراحی و می سازیم که به طور هوشمندانه انواع تجهیزات پزشکی را پنهان می کند، از جمله:

  • گازها و خدمات پزشکی
  • کابینت مواد مخدر
  • سیستم های فراخوان پرستار
  • یخچال ها

3) همیشه کنترل عفونت را در اولویت قرار دهید

عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی (HCAI) یک نگرانی عمده در تمام بخش‌های مراقبت – به‌ویژه بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها است. بنابراین، به حداکثر رساندن کنترل عفونت باید اولویت اصلی طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی باشد.

تخت بیمارستانی ولکر مناسب کنترل عفونت

انتخاب یک تختخواب روکش مخملی برای اتاق خواب آسایشگاه خوب نیست فقط به این دلیل که نرم و مجلل است. این نوع مواد هرگونه کثیفی یا مایعات بدن را به دام می اندازد و باکتری ها را در خود جای میدهد. سپس تلاش برای تمیز کردن آن، پارچه را خراب می کند.

هنگام انتخاب مبلمان برای یک محیط مراقبت بهداشتی، همیشه توصیه می کنیم ابتدا چیزی را پیدا کنید که مواد/پارچه ای مناسب برای کنترل عفونت باشد. سپس به این فکر کنید که چگونه آن را با طراحی اتاق هماهنگ کنید.

خدمات گروه معماری پایاتک: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین به روزرسانی ها ثبت نام کنید
با ثبت نام و دنبال کردن ما اولین نفری باشید که از اخرین اخبار و تعرفه ها مطلع می شود.
×

برای شروع گفتگو از طریق واتساپ روی تصویر زیر کلیک کنید.

×